VAD ÄR PROJEKTGRUPPEN?

Projektgruppen är den högsta nivån inom ARKAD-organisationen. De väljs in i slutet av januari och börjar omedelbart planera mässan. Varje område inom ARKAD har en Head of, som i sin tur sedan har Managers som ansvarar för att planera eller övervaka arbetet som ska utföras.

Projektgruppen är uppdelad i fyra undergrupper, där varje undergrupp leds av av en Head of.

SÖK NU

LEDNINGSGRUPPEN 2026

Project Manager - Oliver Grass

Vice Project Manager - SÖK NU!

Head of External Relations - SÖK NU!

Head of Production - SÖK NU!

Head of Marketing & Recruitment - SÖK NU!

🧭🤝Vice Project Manager🧭🤝

Har du ett öga för detaljer och är intresserad av att samarbeta med många olika uppgifter? Vice Project Manager stöttar projektledaren i att hålla en helhetsbild av ARKAD och ser till att projektet har en stabil och tydlig struktur. Du har ett särskilt ansvar för att leda och stötta resten av projektgruppen och säkerställa att alla delar rör sig åt samma håll. I rollen ingår även budgetarbete och möjligheten att driva olika side projects som uppstår under årets gång.. 


Vice Project Manager passar dig som känner sig trygg med att stötta och hjälpa till med flera olika delar i hela organisationen!

💼📈Head of External Relations📈💼

Vår Head of External Relations leder utskottet som ansvarar för all kontakt emot företag. Ni ska se till att ARKADs rekrytering av företag håller hög kvalitet, bra bredd, och att utbudet av evenemang blir så bra som möjligt. Som Head of External Relations kommer du få mycket fria tyglar att rekrytera företag, pitcha event, och driva egna idéer; allt för att ARKAD 2026 ska vara Skandinaviens största och bästa arbetsmarknadsmässa. 

Är du serviceinriktad, samarbetsvillig och nyfiken på att testa nya angreppssätt för att stärka ARKADs företagsrelationer? Då är Head of External Relations rätt roll för dig.

🔨🚚Head of Production🚚🔨

Vår Head of Productions ser tillsammans med sitt team – en Service Manager, två Event Managers, två Premises Managers, och en Logistics Manager – till att ARKAD kan ta emot alla företag och besökare. Ni ansvarar för lokalbokningar, logistik, transport av mässmaterial, inhyrning av tält, monterinteriörer, brandsäkerhet - och dessutom planering och genomförande av event såsom kickoffs, sittningar, och den stora banketten! Ni skapar förutsättningar som gör både organisationen och mässans besökare nöjda, och ser till att kontakten mellan studenter och företag blir så enkel som möjligt.


Rollen passar dig som klarar av att hålla huvudet kallt när mycket händer samtidigt. Här får du fullt utlopp för din förmåga att planera, strukturera, och förutse utmaningar i både den fysiska mässmiljön och våra större sociala evenemang.

📷📣Head of Marketing & Recruitment📣📷

Vår Head of Marketing & Recruitment ansvarar för kontakten mot alla LTH-studenter. Du är huvudansvarig för all marknadsföring och rekrytering av funktionärer inom ARKAD och till din hjälp har du en Information Manager, två Art Directors, två Media Managers, och en Recruitment Manager. Du kommer att få planera och genomföra ett flertal kampanjer i syfte att marknadsföra ARKAD för studenter vilket betyder att du behöver ha koll på flera bollar i luften. Ditt driv och dina idéer kommer att forma det intryck alla får av ARKAD. Har du den perfekta idén för merch? För en PR-kampanj? För hur PG-filmen ska bli? Du styr allt PR-material som syns på campus och digitalt och som HoMR kommer du att styra rekryteringen av över 300 funktionärer! 


Head of Marketing and Recruitment passar dig som har ledarskapsförmågor, goda kommunikationsförmågor och är skicklig i planering av ditt och framförallt andras arbete. Med ditt team så kommer du att arbeta i flera spår parallellt mot ett gemensamt mål. Låter det som dig? Sök Head of Marketing and Recruitment!